Tuesday 26 July 2011

semalam punye cerita

masa : 8.00am- 6.30pm
hari : selasa
tempat : petrosains,klcc


dan nak dijadikan cerita......
semalam adelah ari outing bebudak khas....lokasi yg dituju adelah seperti diatas..yg bestnyer....pagi semalam aku dah terlewat bangun...dan dah terkelam kabut nak pg kerja..dan ditambah pulak dengan si busy body cik kiah ( bukan name sebenar ) dok nak sound2 aku sbb aku berseluar jeans..betul2 la cik kiah ni..penyebok nak mampos...suke ati aku la...ade aku suoh ko keluar duit beli sluar aku...huhh...x tau ujung pangkal nak sound2 aku la...nak tau cemane dia sound aku....haaa cam ni sound nyer " ei kak,mane boleh pakai jeans gi kerja"...dan dgn muka toye aku menjawab "sy tau la,tp arini kitorang nak keluar....ade lawatan"..dia igt aku ni bongok ke ape,xtau peraturan kerja kerajaan...wooi kiah ( bukan name sebenar ) shuh..shuh..p main jauh jauh..meluat aku tgk muke ko ni..phuiiii...


berbalik pada cerita sebenar...
kitorang bertolak ke stesyen komuter bangi kul 8...dan yg besh nyer tren delay lak...3 tren lak tu delay..maknenye hampir 45min tekandas...ce tengok muke sedih bebudak nih
kesian kat dorang...ni sebahagian jer...yg lebih nyer pun camni la keadaannyer...patut nyer dalam perancangan kul10.30 da ade kat petrosains...ni 10.45 masih di kl sentral nak tukar lak naik lrt...sampi klcc hampir 11.30...ce tengok lak muke2 bebudak ni...ade sinar gamaknyer...heheh
kitorang pun berkejar-kejaran la sbb nak on time..tp xleh gak ler..sbb mmg dah lambat...haduih lenguh kaki ku ini....kat sini aku rasa sgt la bagus nye...baik utk kanak-kanak dan juga yg dah xde title kanak-kanak lg...heheheh....ce tgk lak gambar2 kat bawah nih..









seronok giler kat dlm tu..byk benda kite bleh dpt tau..hmmm...tp ape kan daya...mase x mencukupi....hehehe  kitorang turun paling akhir sekali...huuhuuhu tgk cikgu din main mende ni sebenarnya...tp kitorang komplot ckp beratur panjang mase nak turun..hehe ade aku kisah...
sbnrnya kisah gak...sbb perut dah berirama hiphop dr pagi x mkn ape2....lapar gile...ce tgk lak gambar dorang sebelum mkn...hihi...kesian dorang...masa blkdorang patut nyer selewat-lewatnya kul 3 ptg tp disebabkan delay kitorang smpi kt kfc kl sentral kul 3.30....mkn laju-laju walaupun x kenyang...mengejar lak komuter takut lewat...cehhhh delay jugak tren....dr kul 4.15 smpi kul 5 lbh tunggu tren...bayangkan je la kepadatan manusia kat dlm tren tu...huuuishhh mcm2 bau ade...
akhirnya hampir pukul 6 smpi kat komuter bangi...dan ade lg satu masalah pulak yg menimpa..kat stesyen tu x pulak disediakan lift...terpaksa kitorang mengankat sorang budak yg ber wilcha tu...ce tgk gamba nih
penat tau...ni la dia kekurangan yg ade kat sesetengah station ktm...mase kat klcc senyum jer la sbb ade kemudahan utk OKU...
ok la dear...perut da lapaq ni...aku nak chow dlu..p isi mane yg patut..

No comments:

Post a Comment