Sunday 4 December 2011

jiran oh jiran...

br je siap masak utk mkn malam....menu nye simple jer...sayur bayam rebus..sambal sotong ngan ikan goreng jer...
berbalik kpd tajuk kat atas tu...haaaa...ni la nak story ni....
dr aku mula masak aku terjeling2 kat umah jiran aku tu...bkn aku bt ape pun dan bkn jugak nak menyibuk2...aku terpandangkan ank2 jiran aku tuh...seronok dorang main air...abes disimbah2 nye air kat kakak nyer....pastu si adik pulak menyimbah2 air kat kakak...sambil dok membersih sotong tu...terlintas gak kat kepala ni...mane la pg mak bebudak tu...abis la klu dia nampak ank2 dia tgh main air camtu....
malas nak pikirkan bebudak tu...aku pun nyambung la masak...ntah la dah bape minit aku kat dapur tu....terdengar la aku kat sore mak dorang yg "lemak merdu" tu....hadoi~~~dlm hati aku dah terdetik...abis la korang bebudak....
mmg sah la bebudak...abis la korang kali ini.....fuuuuhhhhh...dgn telinga2 aku skali paneh je dgr...mak aih...panjang giler meleter...xpenat ke akak oiii....sy yg tfh mask ni pon cam dah nak tercabut cuping telinga nih....jelas betul kat pendengaran aku ni ape yg di leterkan akaktu....ank akakni pun satu, dah syok2 main air tu jgn lak lupe ape yg mak korang soh buat.....rupe2nye mak dorang soh bersihkan taik kucing kat luar umah tu...tp tah cemana dorang leh lupe lak nak bersihkan menatang tu...kannnnn korang da kene bising....bukan korang je terseksa...acik ni pon telabit skali dlm masalah korang ni.....
dalam 1/2 jam aku kat dapaur ni...mak dorang xberhenti2 bising....klu la mak dorang ni baye2 aku....da lama aku soh mak dorang senyap...gila gaban mak dorang nih...hebat betul meleter....smpi aku rase kelape otak aku ni penuh giler dgn suara mak dorang...
akudah xboleh tahan ni......ape lg aku pun mempercepatkan kayuhan tangan aku utk memasak....dan......setel....fuhhhhhh...siap....dan aku pun.......cabot dr dapur tu.....azan maghrib pun dah berkumandang...aku pun siap2nakmasukbilik air mandi...aku igt mestimak dorang dah setel marahkan dorang...rupenye sangkaan aku meleset....nyanyian masih lg xberhenti2...mmg sah mak bebudak nih pakai bateri energizer agaknye....dlm tgh aku syok2 mandi uh ( jgn lak korang imagine lak yer ) sesambil tu aku terpaksa la dengar mak dorang menyanyi...penat seyh dengar mak dia menyanyi....

##DASYAT BTL LA ORG ITU....TERDERA AKU DENGAN LETERANMU ARI INI...bykkan bersabar yer kak...besa la ank kan...budak2 lg...mcm2 la perangai nyer...buat penat akk jer meleter...nanti kene cas bateri manakan tidak...2jam bising tanpa henti...uhuk..uhuk..uhuk..aku pun boleh batuk jadinyer..

No comments:

Post a Comment